A projekt a designerek, a kivitelezők, és a felhasználók között a hagyományostól eltérő együttműködést kezdeményezett.
A designer és a kivitelező ingyen osztja meg szaktudása és kreativitása végeredményét a nagyközönséggel.
A Bútorszövetség az összekötő kapocs a designer és a gyártó közt
A 2015-ben indult projekt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, a Bútorszövetség és a Hungexpo együttműködésében megvalósuló kezdeményezés, melynek alapvető célja a designkultúra elérhetőbbé tétele mellett, hogy a felhasználó a kortárs open design megoldások szellemében olyan ingyenesen letölthető design bútor gyártmányrajzaihoz / kiviteli terveihez jusson, amelyek magyar asztalosipari körülmények között könnyen megvalósíthatók és meg is fizethetők. (A tervezési kiírásban kb. 50 ezer forintban maximalizáltuk a bútorok anyagköltségét, de számos olyan tárgy van, amelynél ez az összeg jóval alacsonyabb.) A közösségi szemléletű open design mozgalom a tudásmegosztás új formája. Az ökológiai, társadalmi és gazdasági fenntarthatóság jegyében a designer eddigi exkluzív tudása az Internet segítségével közkinccsé válik. Az open design projektekben a fogyasztás helyett az együttműködésre és a megosztásra helyeződik a hangsúly.
A felhasználóknak nem kell számolniuk csomagolási és marketingköltséggel, szállítási díjjal, de kereskedői haszonkulccsal sem. Mindemellett a helyi vállalkozásokat erősítik, hiszen a lokális erőforrásokra, alapanyagokra támaszkodnak; mellyel az ökológiai lábnyomukat is optimalizálják. A diákoknak olyan technológiákban és alapanyagokban kell gondolkodniuk, amelyek ma Magyarországon, bárhol is élünk, néhány kilométeres körzetben elérhetők.
A hallgatók faipari konzultációs partnerei és a kiállításon látható bútorok kivitelezői a Bútorszövetség tagjai közül kerülnek ki. Az üzemek részvételét a projektben a Bútorszövetség szervezte és koordinálta, az elkészült munkák kivitelezési költségeit a kivitelező partnerek állták. A Hungexpo−OtthonDesign kiállítás standdal és kommunikációs felületekkel támogatta a projekt megvalósulását.
A legnépszerűbb darabokat like-olni lehet a háromnyelvű honlapon és a like-ok, illetve a letöltések száma a bútor sikerességének elvitathatatlan fokmérője.
2015-ben, az induláskor „Az első otthonom” volt a központi gondolat. Az egyetem hallgatói olyan bútorokat terveztek, amelyek szerintük a leghasznosabbak az önálló, felnőtt élet kezdetekor. A projekt 2016-ban is folytatódott, ahol az első gyermek érkezése került a tervezők figyelmének középpontjába, kimondottan a 0–3 éves korosztály számára készültek többféle funkciót is ötvöző designer darabok. 2017-ben a
6-12 éves korosztály igényeire koncentráltak a tervezők, vagyis gyerekbútorok készültek kisiskolások számára.
Fotók: Fövényi Sándor és Mészáros Károly